Hur gör jag tillbaka?

Följ stegen nedan för att returnera dina produkter

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. För att återvända till finanvändning bör du kontakta kundtjänst för att beställa etikett för retur- och returfrakt.
  2. Retursedel och returadressetikett skickas per brev till din adress. (Returetiketten är förbetald och beloppet dras av från din återbetalning)
  3. Fyll i returret med returkoden som anger anledningen till din retur. Lägg sedan anteckningen i ditt paket tillsammans med de produkter du vill returnera.
  4. Efter att ha fyllt i returformuläret och packa produkterna ordentligt. Täck över eller ta bort originaletiketten och de gamla streckkoderna från förpackningen.NOTERA! Vid återlämnande av skor får skoaskan inte användas som ytterförpackning
  5. Klistra in returfraktsedeln på paketet och leverera till endast postnord pick up agent. Kom ihåg att be om ett kvitto när du lämnar paketet på PostNord så att ditt paket är försäkrat. Det är gratis att skicka ditt paket i retur när du använder returen etikett från PostNord.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

NOTERA! We accept returned pacVi accepterar returpaketet endast med returfraktetiketten som vi skickar till dig. kage only by return shipping label we mail to you.
Vi accepterar inte paket som skickas av COD eller liknande eller på annat sätt.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Important Notes :

  1. The product must be unused with the labels left and in its original packaging. Use the shipping label and pack your shipment well. It is not permitted to tape or paste on the original packaging.
  2. Återbetalning: Vi gör en återbetalning inom 14 arbetsdagar från din retur till vårt lager. Återbetalningar görs alltid med samma betalningsmetod som i den ursprungliga beställningen.
  3. Skadad eller saknad originalförpackning kan leda till en minskning av varans värde, så för att vara säker på att få tillbaka hela beloppet rekommenderar vi att alla artiklar returneras i originalförpackningen.
  4. När du returnerar produkterna, se till att de är ordentligt förpackade. Du ansvarar för paketet / produkterna tills vi får det / dem. Spara kvittot från transportören och eventuella spårningsnummer.
  5. Dokumentation för ditt inköps- och returformulär. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp. Dessutom underlättas hanteringen om du bifogar ett ifylld returformulär som ingår i paketet när du tar emot produkterna.
  6. FRAKTGIFT PÅ RETUR. När vi tar emot produkten inspekterar vi den och sedan får du tillbaka det belopp du betalat genom att dra av oss returavgiftsavgiften vid inköpstillfället. Beloppet överförs alltid med samma betalningsmetod som användes vid inköpstillfället. Om du till exempel har använt ett betalkort återbetalas beloppet till det kort som användes vid köpet.
NOTERA!
Du kan förlora ditt köpebelopp, helt eller delvis. Detta händer om produktens värde har minskat pga
• att du har använt produkten,
• det har skadats under den tid du har varit ansvarig för det,
• du ​​har hanterat produkten på något sätt som inte var nödvändigt för att avgöra vilka produkter det är och vilka egenskaper och funktioner de har,
• du ​​inte har uppfyllt begränsningarna i ångerrätten avseende tätning, produkttyp etc.
Kosmetisk
Öppnade och / eller begagnade hygienprodukter tas inte tillbaka av hälso- och hygienskäl. Om en vara returneras i strid med vår returpolicy kan din rätt till artikel gå förlorad.

Kostnad vid retur

Returfraktetiketten som vi skickar per post är förbetald, kostnaden för returen dras av från din återbetalning när du registrerar returen. Om du har handlat med en Klarna-faktura eller ett Klarna-konto debiteras denna kostnad via Klarna efter hanterad retur.

Nekad återkomst

Vid vägran att återvända kommer vi att meddela orsaken via e-post. Anledningen till att vi vägrar att returnera kan vara om någon av följande orsaker upptäcks:

– Om produkten har använts, annat än att försöka.

– Om produkten har behandlats oaktsamt, till exempel klumpad i originalförpackningen och därmed blivit helt skrynklig.

– Om produkten har blivit nedsmutsad.

– Om produkten har täckts med hår från husdjur.

– Om produkten har tvättats eller returnerats i ändrat skick.

– Om produkten har blivit så parfymerad att vi inte kan sälja den igen.

– Om produktens etiketter och originalförpackning alltid måste följa med produkten.

– Om originallådan för skor förstörs eller stängs med endast fraktetikett vid retur.

– Vi godkänner endast underkläder och badkläder om förpackningar inte öppnas, detta beror på hygieniska skäl.

Om du vägrar att returnera kommer du inte att få tillbaka produkten eller returkostnaden. Du som kund kan välja om vi ska skicka tillbaka produkten till dig eller kasta den. I händelse av returvillkor bär kunden fraktkostnaden. Om vi ​​inte får svar från kunden inom 30 dagar kommer vi att kasta produkten. Vi kommer att kontakta dig via det e-postmeddelande du angav när du köpte.

Återbetalningstid

Returprocessen kan ta upp till 14 arbetsdagar från det att vi får din retur och registrera den hos oss. Vänta på den här gången och kontakta oss om det har gått längre än 14 arbetsdagar efter att vi fått din retur. Vid kontakt är det viktigt att du informerar oss om ditt beställningsnummer och paketnummer på sändningen.

Hur länge har du ett öppet köp / byt rätt?

Intersport erbjuder 30 dagars öppen köp- / bytesrätt för oanvända varor från den dag du fick varorna. Produkten måste returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på produkten. Det är viktigt att alla etiketter och eventuellt plast finns kvar på plagget. Ett kvitto krävs också för att utöva en öppen köp- / bytesrätt.

14 dagars ångerrätt
När du handlar på finessewear.se har du normalt en 14-dagars ångerrätt där du kan meddela oss att du ångrar köpet och sedan returnerar produkten till oss. Ångerrätten gäller från den dag du mottog produkten. Om tidsfristen löper ut på en lördag eller annan helgdag (och julafton och nyårsafton) förlängs tidsfristen till påföljande vardag. Efter mottagandet måste du hantera produkterna så att det är möjligt att avgöra vilka produkter de är och vilka egenskaper och funktioner de har.
På vissa varor finns det ingen ångerrätt, du kan till och med förlora din ångerrätt.
Följande produkter är undantagna från ångerrätten: Förseglade produkter som av hälso- eller hygienskäl inte kan returneras när förseglingen har brutits efter mottagandet.
För att hävda ångerrätten måste du tydligt meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Om du vill avbryta ditt köp måste du använda vårt standardformulär för ångerrätten, som ingår i alla paket som du får från oss. Om du använder detta formulär behöver du inte meddela oss på något annat sätt att du ångrar köpet.

Ångerrätt och utbytesrätt gäller inte för:

(1) varor som har tillverkats enligt personliga instruktioner (t.ex. efter mått); eller

(2) varor med trasig tätning eller tätning (till exempel strumpor)

(3) underkläder

FINESSEWEAR ”FAIR ANVÄNDNING” Klausul

Att kunna erbjuda gratis retur i 30 dagar är en grundläggande förutsättning för Finessewear.

Tyvärr har vi upptäckt att ett fåtal kunder uppvisar onormalt köpbeteende och en köpkultur där Finessewears gratis retur av beställningar utnyttjas till fullo. Vi har därför infört klausulen om ”rättvis användning”. Om Finessewear har rimlig anledning att misstänka att det förekommer missbruk, bedrägeri, trakasserier, överdrivet / patologiskt köpbeteende hos kunden eller att kunden agerar som återförsäljare av de köpta varorna kommer vi att avvisa beställningen med avseende på ” rättvis användning ”. .

I detta sammanhang bygger misstanken på ett antal objektiva, icke-diskriminerande kriterier, inklusive: en balans beträffande inköpsfrekvens, beställningssammansättning, retursammansättning, användning av gratis leverans och retur, försenade returer / icke-samlade beställningar, påstådda saknade varor under leverans eller returnera, flera returer av identiska varor, eller försöka kringgå en tidigare vägran med en falsk eller annan identitet. Samtidigt betonar vi att beteendet är systematiskt och inte slumpmässigt / i enskilda fall.

Identifieringen av ett köpmönster som vi anser vara onormalt och utöver vad vi anser vara ett ”acceptabelt köpbeteende och en acceptabel köpkultur” görs via en algoritm baserad på ett antal olika parametrar. Om en kund identifieras av algoritmen kommer vi från fall till fall att utvärdera om en kund ska nekas en beställning hos Finessewear – antingen under en tidsperiod eller för alltid.

Om vi ​​känner igen oacceptabelt köpbeteende som beskrivs ovan förbehåller vi oss rätten att inte göra transaktioner med de drabbade kunderna och / eller pausa kunderna i fråga.

Som i alla fall ingås ett köp / avtal med Finessewear inte förrän vi har skickat en orderbekräftelse och kvitto.

Klausulen om ”rättvis användning” hindrar inte kunder från att återvända, men kan i specifika fall hindra kunder från att köpa. Klausulen om ”rättvis användning” gäller således inte redan godkända beställningar.

Jag har valt att betala min beställning med en faktura (klarna), hur fungerar det med en retur?

Din faktura krediteras 14 dagar efter att din beställning är tillbaka i vårt lager. Du som kund har ansvar för att din faktura inte överskrider förfallodagen. Finessewear återbetalar inte sena avgifter. Därför kan du välja att betala din faktura i förväg och få tillbaka pengarna när returen registreras eller vänta med att betala fakturan tills den har krediterats och du har fått en ny uppdaterad faktura / fakturan annulleras. Om du kontaktar Klarnas kundtjänst kan du också få hjälp med att flytta fakturan framåt 10 dagar eller alternativt meddela att du har returnerat din beställning / delar av din beställning. Klarna kan sedan pausa din faktura tills din retur är registrerad. Kontakta Klarna.