Du kan kontakta vår onlinesupport via chatt i Whatsapp. Du hittar chattikonen längst ned till höger.

Kontakta oss

Klagomål

Som konsument har du 3 års rätt att göra ett klagomål enligt lag. Om du har fått en defekt eller defekt artikel, även gäller transportskador, ombeds du som kund att omedelbart klaga på artikeln. Två månader från det att du upptäckte skadan anses vara en rimlig tid för att göra anspråk på skada / defekt. Du kan klaga på din vara i butiken eller genom att skicka tillbaka varan till vårt lager:

I händelse av klagomål till vårt lager ber vi dig att kontakta kundtjänst för att få bästa service i ärendet. Det finns alltid gratis returfrakt för godkända klagomål. Ditt paket innehåller en fraktsedel, returfrakt och en retursedel som ska användas vid klagomål.

När den klagade produkten har återlämnats och inspekterats kommer du som kund att få ersättning i enlighet med tillämplig konsumentskyddslag. Finessewear förbehåller sig rätten att vägra ett klagomål om produkten inte visar sig vara bristfällig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi följer den allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

”Som konsument kan du också klaga via EU: s online tvistlösningsplattform, som du kan komma åt här https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage“ .

Klagomål – Om det finns en defekt i en produkt
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen. Detta innebär att du antingen kan få en felaktig produkt reparerad, bytt ut, återbetalad eller en prisreduktion beroende på den faktiska situationen. Det krävs naturligtvis att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat fenomen som orsakade skadan.
Du måste kontakta oss inom ”rimlig tid”
Du måste klaga inom en ”rimlig tid” efter att du har upptäckt en defekt i produkten. Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Du kan klaga genom att kontakta oss via e-post till [email protected] eller per telefon på kontakta oss sida.
För att vi ska kunna bedöma ditt klagomål ber vi dig om följande:
1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten uppstod. Observera dock att du bör kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker felet.
2. Som dokumentation av defekten, skicka 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste vara tydligt synlig i minst en av bilderna. Se också till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån (när det gäller skor måste det finnas en bild på sulan).
3. Skicka bilderna via e-post till [email protected]
4. Notera också vilket ordernummer produkten hade – eller skicka med en kopia av orderbekräftelsen / kvittot
5. När vi har fått dina foton kommer vi att behandla ditt klagomål så snart som möjligt.
Om du måste returnera produkter i samband med ett klagomål skickar Finessewear en förbetald returetikett som ska användas. Läs sidan för returstruktur sidaför mer information.
I händelse av ett motiverat klagomål kommer vi att ersätta rimliga fraktkostnader
Om klagomålet är motiverat kommer vi naturligtvis att ersätta dina rimliga fraktkostnader för att skicka tillbaka produkten till oss. Om klagomålet inte är motiverat är du ansvarig för alla fraktkostnader, inklusive våra kostnader för att skicka tillbaka produkten till dig efter inspektion.
Kom ihåg att produkten alltid måste skickas ordentligt förpackad och att du får ett kvitto för leveransen. Du ansvarar för paketet / produkterna tills vi får det / dem. Spara postkvittot och information om fraktkostnader och eventuella spårningsnummer.
NOTERA! För att returnera paketet måste du bara använda returfraktetiketten vi skickar till din adress och du bör följa returstegsstrukturen som vi tillhandahöll på retur- och utbytessidan.
* Vi accepterar inte paket som skickas av COD eller liknande.

Köpvillkor

1.1 Allmänt

Viatech AB verkar inom tygindustrin och smycken genom försäljning på internet via www.finessewear.se som Finessewear.

Följande allmänna köpvillkor (”Villkor”) gäller vid beställning av varor via www.finessewear.se (”Webbplatsen”). Viatech AB har adressen Markurellgatan 17, 42252 Göteborg i Sverige; telefonnummer +46 (0) 722 920 32 91; organisationsnummer: 556858-0889; Momsregistreringsnummer: SE 556858088901

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via webbplatsen www.finessewear.se och tillhörande sidor (”Webbplatsen”).

Finessewear förbehåller sig rätten till slutförsäljning och eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, såsom fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser och prisjusteringar (såsom ändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information om huruvida en artikel finns i lager. Finessewear förbehåller sig rätten att korrigera sådana fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

Webbplatsen och allt innehåll på den ägs av viatech AB. Informationen skyddas av lag med avseende på t.ex. upphovsrätt, marknadsföring och varumärken. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Viatech AB.

1.2 PRISER

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priserna i butiken kan variera. Alla priser är i svenska kronor. SEK (SEK) och inkluderar tillämplig moms, för närvarande 25%, 12% eller 6% beroende på vilken typ av artikel som kunden beställer. Priserna inkluderar inte betalnings- eller leveransavgifter, som anges separat. De priser som anges på kundens beställningsdatum gäller under hela inköpsprocessen.

Om kunden har valt leverans via en av våra partners leveranspunkter och partnerns hempaket tillkommer en leveransavgift. Tillämpliga fraktkostnader rapporteras på webbplatsen vid kassan under rubriken Frakt. All fees include VAT. Inga andra skatter eller avgifter tillkommer.

1.3 INKÖP OCH KUNDINFORMATION

För att göra ett köp via webbplatsen måste kunden acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder sig kunden att följa villkoren och samtycker till att han har läst informationen om personuppgifter nedan och samtyckt till användningen av kakor i enlighet med avsnitt 1.13 nedan. Ett köpeavtal, för vilket dessa villkor tillämpas, ingår endast när finessewear skriftligen har bekräftat beställningen (”Beställningsbekräftelse”) till den e-postadress som kunden har angett och kunden har fått orderbekräftelsen från Finessewear. Finessewear uppmanar kunden att spara denna orderbekräftelse för alla kontakter med Finessewears kundservice.

Finessewear skickar ut en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen från den tidpunkt då du har godkänt och skickat din beställning till oss.
Kontakta finessewears kundserviceom du har några frågor.

Kunden bekräftar att informationen som kunden fyller i är korrekt och helt ifylld. Kunden ansvarar för felaktig ifylld information. Information om Finessewears behandling av personuppgifter finns i avsnitt 1.13 nedan, som är en del av dessa villkor.

Kunden förbinder sig att se till att ingen annan än kunden kan använda kundens inloggningsinformation. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig person och måste se till att dokumentet med information om användarnamnet och lösenordet lagras på ett sådant sätt att den obehöriga inte kan få tillgång till informationen. Kunden måste omedelbart meddela Finessewear om man kan misstänka att en obehörig känner till kundens lösenord.

Om Finessewear misstänker att kunden missbrukar sitt användarkonto eller inloggningsinformation eller på annat sätt bryter mot villkoren har Finessewear rätt att stänga av kunden. Finessewear har också rätt att tilldela kunden ny inloggningsinformation ..

1.4 LEVERANTID OCH MEDDELANDE

Leverans av varor som finns i lager sker inom en (1) till tre (3) arbetsdagar till partnerns leveranspunkter.
Tiden räknas från att Finessewear bekräftar beställningen skriftligen genom orderbekräftelsen. Vid fördröjning har kunden rätt att häva köpet. Återbetalningar kommer sedan att göras inom trettio (30) dagar från det att kunden meddelat beslutet om att annullera köpet. Under högsäsong (t.ex. svart-fredag, jultid eller vid realisering) kan leveranstiden vara något längre. Finessewear tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de anländer till Finessewear.

Paketen hämtas i första hand personligen med giltig identifikation och beställningsnummer. Om du vill hämta en annan persons paket visas båda deras ID. Kunden får alltid ett meddelande som visar var och när paket ska hämtas. Meddelandet skickas via e-post och, om kunden har angett ett mobilnummer, också via gratis SMS. Endast i undantagsfall skickas anmälan via vanlig post.

1.5 LEVERANSMETOD OCH FRAKTKOSTNADER

Finessewear levererar paket som har beställts via webbplatsen inom Sverige enligt följande:

1.5.1 LEVERANSPLATS ALTERNATIVT HEMPAKET

Kunden kan välja att få sin beställning skickad som ett paket till partners, till exempel Postnords paketagent. Tillämplig fraktkostnad som läggs till när som helst anges på webbplatsen. Om paketet går sönder vid leverans, ska paketet inte släppas. Istället kommer Finessewear att kontaktas via kundtjänst som tar hand om att skicka nya varor i första hand och kreditera kunden i andra hand.

När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet vanligtvis inte skickas till en partners paketagent (t.ex. Postnord). Istället kommer Finessewear att ordna frakt till kunden med partners hempaket, till exempel med Postnord. Exempel på produkter som skickas med hempaket är över 20 kg. Tillämplig fraktkostnad när som helst anges på webbplatsen. Det är viktigt att kunden anger ett korrekt telefonnummer där kunden nås under dagen och kvällen. Om Poståkeriet inte kommer i kontakt med kunden kommer meddelandet att skickas ut per post. Leverans sker i enlighet med partnerns leveranstid. Avvikelser för landsbygdens brevlinjer kan uppstå. Levererat paket kan inte lämnas vid dörren utan måste kontrolleras och tas emot.

Via webbplatsen är det möjligt för kunden i Sverige att begära en så kallad paketsökning, vilket innebär att kunden kan följa den beställda varornas resa från Finessewear hela vägen till vald leveransplats.

Kunden har rätt att lösa in paketet fjorton (14) dagar från det att meddelandet skickats via e-post och / eller om möjligt SMS. För alla paket som inte löses in förbehåller sig Finessewear rätten att debitera kunden en avgift som motsvarar kostnaderna för returfrakt, hantering och faktiska hanteringskostnader.

1.6BETALNING OCH GODKÄNNANDE AV VILLKOR

Kunder kan betala för sin beställning via Finessewears partner Klarna AB (”Klarna”), organisationsnummer 556858-0889 via Klarna och de alternativ som erbjuds där: fakturabetalning, delbetalning, kreditkortsbetalning och direktbetalning.

Klarnas Checkout (betaltjänst) presenterar viss information för kunden så snart kunden identifierats. Vilken information kunden behöver för att uppnå identifiering kan variera mellan olika inköp och kunder. Ingen kreditinformation tas någonsin direkt från Klarna Betaltjänst, men vid behov beroende på vilket betalningsalternativ kunden har valt. Kreditinformation som tas av Klarna påverkar inte kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditinformation om kunden, t.ex. banker. Kreditinformation som tas av Klarna påverkar inte kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditinformation om kunder, t.ex. bankman. Faktura är standardbetalningsalternativet, men Kunden kan naturligtvis fritt välja ett av de andra alternativen, såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. De alternativ som erbjuds kunden kan variera från tid till annan.

Fakturorna skickas ut via e-post i samband med att beställningen skickas från webbplatsen. Fakturan har ett förfallodatum på 14 dagar. Mottagandet av din betalning skickas i paketet och fungerar som inköpsbevis (kvitto).

Genom att ange eller begära information i Klarna Payment Service accepterar du dessa villkor och Klarna Payment Service-villkor och Klarnas användning av kundens personuppgifter i enlighet med Klarna Payment Service-villkor, se följande länk: Klarnas villkor.

För mer information om Klarna Payment Service, använd följande kontaktinformation: telefon 08-120 120 10, [email protected] eller på Klarnas webbplats. När du kontaktar Klarna används personnummer och kundnummer.

1.7 SÄKERHET FÖR BETALNINGAR PÅ www.Finessewear.se

Det är viktigt för Finessewear att kunna erbjuda säkra betalningsalternativ. Därför använder Finessewear ett betalningssystem som utvecklats för att skydda kunden. Alla transaktioner som görs skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, vilket ger mycket god säkerhet. För att skydda kunden förbehåller sig Finessewear alltid rätten att kontrollera kortets giltighet, att det debiterbara inköpspriset finns och köparens adressinformation. För frågor om säkerhet eller betalningsmetoder är kunden välkommen att kontakta Finessewears kundtjänst.

1.8 RÄTT TILL ÅTGÄRD

Vid köp av varor på webbplatsen har kunden alltid en 14-dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att kunden har rätt att annullera sitt köp genom att meddela Finessewear inom 14 dagar efter att kundens representant mottagit den beställda artikeln (återkallelseperioden).

Ångerrätten gäller inte följande typer av varor:

(a) varor med trasig försegling som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl (t.ex. underkläder, badkläder och liknande produkter).

I samband med en beställning av en produkt för vilken ångerrätten inte gäller får kunden tydlig information om detta i produktbeskrivningen. Om en vara har förseglats får kunden inte bryta förseglingen om han vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra upphör således när Kunden bryter förseglingen.

Om kunden vill annullera köpet måste kunden, innan ångerfristen löper ut, skicka ett tydligt och entydigt meddelande till Finessewear.se på det sätt som anges här. Kunden måste ange sitt namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och artikelns namn i meddelandet. Om ovanstående alternativ för anmälan inte vill användas av Kunden kan Kunden använda standardformuläret för att utöva den ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram (se följande länk: Uttagsformulär från Konsumentverket).

När kunden ångrar sitt köp ersätter Finessewear det belopp som kunden betalat för produkten inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella ytterligare leveranskostnader till följd av att kunden väljer en annan leveransmetod än den standardleverans som Finessewear erbjuder. När en del av en beställning returneras återbetalas inte leveranskostnaden. På det belopp som ska återbetalas har Finessewear rätt att dra av ett belopp som motsvarar avskrivningen av produkten jämfört med produktens ursprungliga värde, om och i den utsträckning en sådan avskrivning beror på att kunden har hanterat produkten till en större omfattning än nödvändigt för att bestämma dess egenskaper. eller funktion.

Finessewear återbetalar beloppet så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar från det datum finesswear mottog kundens meddelande om utövandet av ångerrätten. Finessewear kan dock vänta med återbetalningen tills finessewear har tagit emot produkten eller kunden har visat att produkten har returnerats. Återbetalningen kommer att göras till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inget annat har avtalats eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

1.8.1 PRINCIP FÖR ÅTERVÄNDNING I UTÖVANDE AV ÅTGÄRDSRÄTTEN

Vid utövandet av ångerrätten betalar kunden returfrakten och ansvarar för varornas skick efter att kunden har mottagit varorna och under returfrakten. Produkten måste skickas tillbaka inom 14 dagar från det att meddelandet om utövande av ångerrätten skickades till Finessewear.se. Finessewear rekommenderar att kunden vid retur via Postnord skickar varorna väl förpackade, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. För underkläder och badkläder måste förseglingen finnas kvar på produkten.

När du utnyttjar ångerrätten måste ett objekt skickas tillbaka till Finessewear enligt metoderna, instruktionerna och till den plats som anges på webbplatsen, du hittar information om detta här. Finessewear debiterar sedan en returfraktavgift i enlighet med vad som då och då anges på webbplatsen, vilket efteråt regleras i enlighet med vad som anges ovan. När han återvänder till webbplatsen måste kunden beställa en returbiljett genom att kontakta Finessewears kundservice. Retursedel och returadressetikett skickas per brev till kunden. Returetiketten är förbetald och beloppet dras av från din återbetalning.

Fyll i returblanketten som bifogas brevet. Ange alltid anledningen till retur. Returadressetiketten är förbetald. Kunden måste alltid använda denna returadressetikett. Returadressetiketten innehåller all information som behövs för att returen ska vara korrekt. Returer via Postnord ska göras i originalförpackning. Instruktionerna på returblanketten måste följas och anledningen till returen anges. Finessewear ersätter aldrig returfraktkostnader på annat sätt. Kunden bär transportrisken enligt vad som anges ovan ..

1.9 ÖPPET KÖP

Förutom den lagstadgade ångerrätten enligt avsnitt 1.8 erbjuder Finessewear också, som en extra säkerhet, 30 dagars öppet köp i enlighet med villkoren i dessa Allmänna villkor för att ta hand om dig som Kund om du ångrar Det. Finessewear erbjuder 30 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag kunden mottog varorna / varorna.

Öppet köp gäller inte för följande varor:

(a) varor som har tillverkats i enlighet med kundens instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att öppet köp inte gäller produkter med personligt tryck, produkter som säljs via Team-shop där namn- och / eller nummerutskrift eller andra liknande specialtillägg anges, produkter med personlig broderi eller för skidor där bindning är inpassad,

(b) Öppet köp gäller inte presentkort och föremål som köpts med rabattkupong

När kunden använder ett öppet köp återbetalar Finessewear det belopp som kunden betalade för produkten inklusive leveranskostnader. När en del av en beställning returneras återbetalas inte leveranskostnaden. Finessewear återbetalar beloppet så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar från det datum Finessewear mottog den returnerade produkten om Kunden har returnerat produkten via Postnord. Återbetalningen kommer sedan att göras till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inget annat har avtalats eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

1.9.1 PRINCIP FÖR ÅTERVÄNDNING I ÖPPET KÖP

Vid öppet köp betalar kunden returfrakten och ansvarar för varornas skick efter att kunden har mottagit varorna och under returfrakten. Produkten måste skickas eller returneras inom 30 dagar från den dag kunden mottog produkten / produkterna. Finessewear rekommenderar att kunden vid retur via Postnord skickar varorna väl förpackade, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. För underkläder och badkläder måste därför förseglingen förbli på produkten. Returer ska göras med retursedel och endast returetiketten, vi skickar dig bara via post. Fyll i returret med returkoden som anger anledningen till din retur. Lägg sedan anteckningen i ditt paket tillsammans med de produkter du vill returnera.

I händelse av ett öppet köp kan en vara skickas tillbaka till Finessewear enligt metoderna, instruktionerna och till den plats som anges på webbplatsen. När han återvänder till webbplatsen måste kunden beställa en returbiljett genom att kontakta Finessewears kundtservice . Retursedel och returadressetikett skickas per brev till kunden.

Fyll i returblanketten som bifogas brevet. Ange alltid anledningen till retur. Returadressetiketten är förbetald. Kunden måste alltid använda denna returadressetikett. Returadressetiketten innehåller all information som behövs för att returen ska vara korrekt. Returer via Postnord ska göras i originalförpackning. Instruktionerna på returblanketten måste följas och anledningen till returen anges. Returetiketten är förbetald och beloppet dras av från din återbetalning.Finessewear ersätter aldrig returfraktkostnader på annat sätt. Kunden bär transportrisken i enlighet med vad som anges ovan.

OBS: Vi samlar inte in registrerade brev eller paket som skickas kontant vid leverans om du väljer att skicka din retur på annat sätt än med den förbetalda returetiketten.

Du kan bara returnera en beställning individuellt. Glöm inte att lägga din returbiljett i paketet! Utan retursedel kan vi inte göra en återbetalning. Om vi ​​inte får information från dig inom 30 dagar efter mottagandet av en retur utan returkupong kommer vi att kasta produkten.

1.10 BYTE

Kunden har rätt att ändra den beställda artikeln inom 14 dagar efter att artikeln har mottagits av kunden. Produkten måste returneras välförpackad, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. . Det är viktigt att alla etiketter och eventuellt plast finns kvar på plagget.

Rätt till byte gäller inte för följande varor:

(a) varor som har tillverkats i enlighet med kundens instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att bytesrätten inte gäller produkter med personlig tryckning, produkter som säljs via Team-shop där namn- och / eller nummerutskrift eller andra liknande specialtillägg anges, produkter med personlig broderi eller för skidor där bindning är monterad; eller

1.11 KLAGOR

Finessewear garanterar att varje sändning granskas innan den skickas till kunden. Om produkten ändå går sönder eller är felaktig när den anländer till kunden kan produkten klagas. Det enklaste sättet för en kund att klaga på en produkt är att kontakta kundtjänst.

Kunder som vill göra ett giltigt fel i den beställda produkten måste kontakta Finessewear så snart som möjligt efter det att felet upptäcktes. Klagomål som görs inom två månader efter att kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats in i tid. Kunden har 3 års rätt att klaga på varor som köpts på webbplatsen.

I händelse av klagomål följer Finessewear Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer och rekommendationer. Mer information finns på Konsumentverkets webbplats ›

1.12 ÅLDERSGRÄNS

Enligt svensk lag behandlar Finessewear inte kontantköp för personer under 16 år och kreditköp för personer under 18 år. Konsumenter under 18 år måste ha föräldrarnas godkännande.

1.13 PERSONLIG INFORMATION

Finessewear ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som kunden lämnar till vår webbplats. Kundens information används för att göra det möjligt för Finessewear att fullgöra sina skyldigheter gentemot kunden, såsom att ge kunden god service, olika marknadsföringsaktiviteter som att skicka ut nya kataloger / broschyrer och erbjudanden som är anpassade för kunden. För att uppnå detta kan kundens information behöva samordnas med andra register och tillhandahållas till andra företag inom Finessewear-koncernen och till Finessewears partners och leverantörer, i vissa fall även utanför EES-området. Finessewear dokumenterar också den kommunikation de har med kunden i de fall kunden gör ett klagomål för att tillhandahålla den service som kunden förväntar sig av Finessewear.

According to the Personal Data Act, the Customer has the right to request information about the personal data processed about the Customer at Finessewear free of charge once per calendar year, regardless of how it was collected. If a Customer wants such information, a signed request must be submitted to Finessewear. Begäran måste göras skriftligt och kan inte skickas via e-post. Om personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har kunden rätt att begära att uppgifterna korrigeras, blockeras eller raderas.

1.14 RESERVATION

Vi förbehåller oss rätten till händelser som kan orsaka eventuell slutlig försäljning, lagerskillnader, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Dessutom förbehåller vi oss rätten att göra några fel i bilden, texten och / eller prismarkeringen.

I händelse av felaktig prismärkning på kläder i din leverans är det pris som du köpte varan vid köpet (se leveransbekräftelse / kvitto) det pris som gäller för köpet.

1.15 VARNING

Vid force majeure skjuts våra skyldigheter upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, sjukdom hos personal, transportstörningar, import / exportförbud, oavsett om detta sker hos oss som företag eller hos våra leverantörer / partners. Om force majeure råder i mer än två månader har kunden såväl som vi rätt att säga upp avtalet utan skyldighet att betala skadestånd

1.16 FÖRETAGSINFORMATION

Viatech AB, organisationsnummer 556858-0889 är registrerat i Sverige, 42252 Göteborg. Verksamheten är partihandel med skönhetsvaror samt grossisthandel med kläder och skor.

Cookies och sekretesspolicy

COOKIES OCH PRIVATPOLITIK
När du besöker Finessewear.se samlar vi in ​​information om alla besök på vår webbplats. Vi använder denna information för att förbättra din användarupplevelse, utvärdera användningen av de enskilda elementen på Finessewear.com och för att stödja vår marknadsföring.

Här kan du läsa om vilken information vi samlar in, hur vi behandlar denna information, vad vi gör med den, vem som har tillgång till den och hur du kan kontakta oss angående vår cookie- och sekretesspolicy.

Insamlingen av kunders personuppgifter på finessewear.se sker inom ramen för gällande lagstiftning och EU: s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

Finessewear.se upptäcker automatiskt IP-adress och data när du flyttar mellan olika sidor och tjänster på webbplatsen. Om du loggar in eller prenumererar på vårt nyhetsbrev registrerar vi det också för att göra det lättare för dig nästa gång du besöker oss.

För att skapa en bättre upplevelse för dig använder vi olika analysverktyg i detta sammanhang, till exempel Google Analytics, som hjälper oss att samla in statistik om hur Finessewear.se används.

Finessewear.se samlar in information från användare via fem källor.

  • Genomcookies när du besöker våra webbplatser, t.ex. IP-adress, land, besökta sidor, kategorier och varumärken du tittade på, interaktion / klick och sökningar.
  • Genom inköp, t.ex. demografisk information, e-postadress, betalningsinformation, varor, orderbelopp, rabattnivå, varumärken och frekvens. Skickade också transaktions-e-postmeddelanden, t.ex. bekräftelse på beställning, leverans eller återbetalning.
  • Genom användarnas beteende och engagemang iskickade meddelanden (e-post, SMS, e-post eller telefon), t.ex. öppningsfrekvens, klickfrekvens och tiden du läste på e-post, avsändardomän och e-postklienttyp
  • Av användare som ger information om sig själva (t.ex. lägga till ett favoritmärke eller information i kundprofilen)
  • Genom kreditprövning via ett bedömningsföretag som tredje part.

Syftet med att samla in data tjänar olika områden:

  • Skyldigheter. För att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig som kund eller användare av vår tjänst – såsom köp, fakturering, kundtjänst och Finessewear.se-konto.
  • Kundservice. För att kunna hantera kundservice via Finessewear.se-konto, e-post, chatt eller telefon. För att svara på frågor om din beställning eller tidigare beställningar, korrigera fel och vägleda kunden.
  • Marknadsföring. För att visa inspiration, produkterbjudanden / tjänster och personliga rekommendationer via webb, e-post, SMS, post, telefon och via reklam till tredje part.
  • Kundupplevelse. För att förbättra kundupplevelsen av att interagera med Finessewear.se, såsom att anpassa din Finessewear.se-upplevelse, utveckla nya funktioner, tjänster och produkter. Detta inkluderar också administration, skydd, drift och underhåll av våra webbplatser, administrering och säkring av system, överensstämmelse med aggregerad statistik om användning och köp av webbplatsen och förbättrad kunskap om våra kunders preferenser.
  • Bedrägeri och risk . För att förhindra bedrägerier och göra riskbedömning.
  • Lagstiftning . För att följa gällande lagstiftning.

Profilering
Finessewear.se skapar personliga kundprofiler baserat på din insamlade information från alla datakällor / kategorier, t.ex. sökbeteende tillsammans med dina inköp och den information du har gett (t.ex. favoritmärke och favoritprodukter). Vi kombinerar och analyserar denna information för att förbättra din upplevelse på Finessewear.se, för att skräddarsy personliga erbjudanden och tjänster och för att bedöma frekvensen av kommunikation.

Period för lagring av data.

Vi kommer att lagra dina personuppgifter så länge som är nödvändigt för att uppfylla de syften som beskrivs i dessa villkor såvida inte en längre lagringsperiod krävs eller tillåts enligt lag, av juridiska, skattemässiga eller regleringsmässiga skäl, eller av något annat legitimt och lagligt affärsändamål.

ÄndamålPeriod
Marknadsföringsändamål för Finessewear.comTre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser. Tre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser.

Om du har gett ditt marknadsföringssamtycke (e-post, SMS, telefon etc.) och så länge vi har ditt samtycke.

Beställningshistorik och skyldigheter att fullgöra beställningar på Finessewear.comSju år eller så länge vi är skyldiga att göra det för att uppfylla gällande lagkrav.
Kundtservice för Finessewear.se.comTre år eller så länge vi är skyldiga att göra det för att uppfylla gällande lagkrav.
Kundupplevelse av Finessewear.seTre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser. Tre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser.

Om du har gett ditt marknadsföringssamtycke (e-post, SMS, telefon etc.) och så länge vi har ditt samtycke.

Bedrägeri och riskbedömning för Finessewear.seTre år eller så länge vi är skyldiga att göra det för att uppfylla gällande lagkrav.
Att följa lagen för Finessewear.comSå länge vi är skyldiga att göra det för att uppfylla gällande lagkrav.

Vad är en kaka?
När du besöker Finessewear.com lagras cookies på din dator. En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare för att känna igen din dator vid efterföljande besök. Ingen personlig information lagras i våra cookies.

Nästan alla webbplatser använder cookies. De lagras på din dator för att hjälpa dig, vilket hjälper till att analysera hur webbplatsen används så att användarupplevelsen kan förbättras. I många fall är cookies nödvändiga för att kunna tillhandahålla en viss tjänst på webbplatsen.

Informationen i dina cookies skickas mellan din webbläsare och en webbserver och innehåller information om användarinställningar, inloggning och hur webbplatsen används.

Sökningar
När du besöker Finessewear.se samlar vi in ​​information om alla besök på vår webbplats. Vi använder denna information för att förbättra din användarupplevelse, utvärdera användningen av de enskilda delarna av Finessewear.com och för att stödja vår marknadsföring.

Sökningar kan utlösa en tjänst
Finessewear.se samlar in ditt sökbeteende (t.ex. kategorier, varumärken, produkter du har tittat på) för att förbättra kommunikationen om relevanta produkter och erbjudanden som skapats för dig. Ett exempel på denna samling är de produkter du har lagt till i kundvagnen, men som du sedan valt att inte slutföra köpet av. Det kan innebära att du får ett e-postmeddelande som påminner dig om de produkter du har kvar i din kundvagn. Om du inte vill ta emot e-postmeddelanden om oavslutade beställningar kan du avsluta prenumerationen direkt via länken i slutet av e-postmeddelandet.

Automatisk inloggning
Finessewear.se upptäcker automatiskt vem du är baserat på olika parametrar som IP-adress, enhet och cookies när du flyttar mellan olika sidor och tjänster på webbplatsen. Detta innebär att om du är inloggad på vår webbplats kommer du att loggas in automatiskt nästa gång du besöker Finessewear från samma enhet. Samma automatiska inloggning sker om du klickar i ett e-postmeddelande från Finessewear.

Analysverktyg
För att skapa en bättre upplevelse för dig använder vi olika analysverktyg som Google Analytics, som hjälper oss att samla in statistik om hur Finessewear.se används.

För att avgöra vem som besöker våra webbplatser använder vi cookies för att skapa demografisk och användarrelaterad statistik. Detta ger oss möjlighet att anpassa och skapa innehåll och tjänster som matchar dina och andra användares önskemål och intressen. Syftet med kakorna som används på Finessewear.com beskrivs nedan

Tredje part
cookies Finessewear.com använder en rad tjänster från tredje part på våra webbplatser. Ibland använder dessa tjänster också cookies. Du kan välja att inte acceptera cookies från tredje part i din webbläsare genom att följa denna länk:

https://www.youronlinechoices.com/se/dina-val .

Bland annat används cookies från tredje part för att samla in statistik om dina besök på Finessewear.com; i ett sådant fall använder vi cookies för att t.ex. Ta reda på vilka webbplatser du besöker och hur länge du besöker dem. I det här fallet använder vi Google Analytics-systemet från Google.

Du kan välja bort Google Analytics här:https://tools.google.com/dlpage/gaoptout .

Ominriktning
Finessewear.com arbetar också med andra företag för att öka vår onlineannonsering så att du bara ser relevanta annonser. I detta sammanhang använder vi följande leverantörer, till exempel: Facebook, DoubleClick, Criteo, Sociomantic, Google Adform, YouTube och Instagram. Om du inte vill få dessa typer av annonser kan du radera din cookie.

Finessewear.com innehåller komponenter från tredje part som ”Facebook rekommendation”, ”Facebook gillar” och ”Google+”. Dessa tredjepartskomponenter betyder att ägaren av tredjepartskomponenten, t.ex. Facebook eller Google får teknisk information om din webbläsare, IP-adress, vilka sidor du besöker på Finessewear.com och liknande. Behandlingen som ägaren av tredjepartskomponenten gör ligger utanför vår kontroll och gäller endast dig och ägaren till tredjepartskomponenten.

Finessewear.com använder dessa komponenter för att kunna länka direkt till våra sociala mediasidor och därigenom säkerställa smidig navigering för dig som kund.

Funktionalitet
På Finessewear.se krävs ett antal tekniska cookies för att hantera funktionaliteten på flera delar av Finessewear.com. Det här är kakorna som lagras när du loggar in på Finessewear.se och lagras för att hålla reda på innehållet i din kundvagn, dina favoriter etc.

Hur undviker jag cookies?
Om du inte vill ta emot cookies kan du antingen blockera alla cookies, ta bort befintliga cookies från din dator eller ställa in datorn så att du får en varning innan cookies sparas.

Vi rekommenderar att du läser vår cookiepolicy noggrant innan du ändrar dina cookieinställningar på din dator och att du läser mer om cookies på andra webbplatser.

Om du ändrar cookieinställningarna kan din användarupplevelse försämras när du besöker våra och andras webbplatser.

Tänk på att om du inte accepterar cookies kan det finnas funktioner på Finessewear.com som inte fungerar för dig.

Firefox
För att radera cookies, gå till Verktyg -> Options -> Integritet-> och ta bort enskilda cookies eller rensa din historik.

You block cookies by going to Tools -> Options -> privacy ->, in the drop-down menu under History, select “Use custom settings for history” – > and check “Always use private browsing mode” and uncheck “Accept cookies from pages”.

Internet Explorer
To delete cookies, go to Tools -> Internet Options -> General tab -> click Delete -> Cookies -> Delete.

You block cookies by going to Tools -> Internet Options internet options) -> Privacy -> for the slider to the top. This way you block all cookies. -> Click OK.

Google Chrome
You delete cookies by clicking on the tool button -> Tools -> Clear browsing data (delete web information -> Delete cookies and other site data -> Clear browsing data) clear web information).

You block cookies by clicking on the tool button -> Settings -> Show Advanced Options -> Content Settings -> click on “Block all sites from storing data” and select “Block third-party cookies and site data”.

Safari
To delete cookies, click on the tool button -> Settings -> Security -> click on “Show Cookies”. Här kan du antingen ta bort cookies från en enda domän eller ta bort alla cookies.

You block cookies by clicking on the tool button -> Settings -> Security -> under “Accept Cookies”, select “never”.

Kontakt angående personuppgifter
Om du vill komma åt den information vi har om dig är du välkommen att kontakta oss på: [email protected] Om felaktiga uppgifter har registrerats eller om du har andra invändningar kan du kontakta oss på samma sätt. Du har rätt att se vilken information om dig som är registrerad och du kan invända mot registreringen enligt personuppgiftslagen.

Som kund har du rätt att få tillgång till dina insamlade kategorier av personuppgifter (artikel 15) och du kan invända mot registrering i enlighet med relevanta bestämmelser i EU: s allmänna dataskyddsförordning (GDPR). På rimlig begäran kommer vi att uppdatera, ändra eller ta bort personlig information som vi kontrollerar, med förbehåll för åtgärder som bryter mot lagen.

Vi kan avvisa förfrågningar som är orimligt återkommande, involverar oproportionerligt tekniskt ingripande (t.ex. utveckling av ett nytt system eller omfattande modifiering av en befintlig process), påverkar andras personuppgifter eller som är extremt opraktiska (t.ex. backdata-up-system). Alla frågor om detta ska ställas till kundtjänsten via e-post [email protected]

Skydd av personliga
data Lagen kräver att din personliga information lagras på ett säkert och konfidentiellt sätt. Vi lagrar din personliga information på högsäkerhetsservrar i kontrollerade anläggningar och vår säkerhet kontrolleras regelbundet för att avgöra om användarinformationen hanteras säkert, alltid med strikt hänsyn till dina rättigheter som användare. Vi kan dock inte garantera 100% säkerhet för dataöverföringar via Internet. Detta innebär att det kan finnas en risk att andra obehöriga får tillgång till information när data skickas och lagras elektroniskt. Du skickar härmed din personliga information på egen risk.

Personlig information raderas eller anonymiseras när syftet för vilket den samlades in upphör.

Den snabba utvecklingen av Internet innebär att det ibland kan vara nödvändigt att ändra vår behandling av personuppgifter. Vi förbehåller oss därför rätten att uppdatera och ändra dessa riktlinjer för behandling av personuppgifter. Om vi ​​gör detta kommer vi naturligtvis att korrigera datumet för ”senast uppdaterad” längst ner på webbplatsen. I händelse av omfattande förändringar kommer vi att meddela dig med ett synligt meddelande på våra webbplatser.

Du har rätt att klaga på behandlingen av information och data som berör dig. Klagomål skickas till datainspektionen.