Köpvillkor

1.1 Allmänt

Viatech AB verkar inom tygindustrin och smycken genom försäljning på internet via www.finessewear.se som Finessewear.

Följande allmänna köpvillkor (”Villkor”) gäller vid beställning av varor via www.finessewear.se (”Webbplatsen”). Viatech AB har adressen Markurellgatan 17, 42252 Göteborg i Sverige; telefonnummer +46 (0) 722 920 32 91; organisationsnummer: 556858-0889; Momsregistreringsnummer: SE 556858088901

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via webbplatsen www.finessewear.se och tillhörande sidor (”Webbplatsen”).

Finessewear förbehåller sig rätten till slutförsäljning och eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, såsom fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser och prisjusteringar (såsom ändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information om huruvida en artikel finns i lager. Finessewear förbehåller sig rätten att korrigera sådana fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

Webbplatsen och allt innehåll på den ägs av viatech AB. Informationen skyddas av lag med avseende på t.ex. upphovsrätt, marknadsföring och varumärken. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Viatech AB.

1.2 PRISER

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priserna i butiken kan variera. Alla priser är i svenska kronor. SEK (SEK) och inkluderar tillämplig moms, för närvarande 25%, 12% eller 6% beroende på vilken typ av artikel som kunden beställer. Priserna inkluderar inte betalnings- eller leveransavgifter, som anges separat. Priserna som anges på kundens orderdatum gäller under hela inköpsprocessen.

Om kunden har valt leverans via en av våra partners leveranspunkter och partnerns hempaket tillkommer en leveransavgift. Tillämpliga fraktkostnader rapporteras på webbplatsen vid kassan under rubriken Frakt. All fees include VAT. Inga andra skatter eller avgifter tillkommer.

1.3 INKÖP OCH KUNDINFORMATION

För att göra ett köp via webbplatsen måste kunden acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder sig kunden att följa villkoren och samtycker till att han har läst informationen om personuppgifter nedan och samtyckt till användningen av kakor i enlighet med avsnitt 1.13 nedan. Ett köpeavtal, för vilket dessa villkor tillämpas, ingås endast när finessewear har bekräftat beställningen (”Beställningsbekräftelse”) skriftligen till den e-postadress som kunden har angett och kunden har fått orderbekräftelsen från Finessewear. Finessewear uppmanar kunden att spara denna orderbekräftelse för alla kontakter med Finessewears kundtjänst.

Finessewear skickar ut en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen från den tidpunkt då du har godkänt och skickat din beställning till oss.
Kontakta finessewears kundtjänstom du har några frågor.

Kunden bekräftar att informationen som kunden fyller i är korrekt och helt ifylld. Kunden ansvarar för felaktig ifylld information. Information om Finessewears behandling av personuppgifter finns i avsnitt 1.13 nedan, som är en del av dessa villkor.

Kunden förbinder sig att se till att ingen annan än kunden kan använda kundens inloggningsinformation. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig person och måste se till att dokumentet med information om användarnamnet och lösenordet lagras på ett sådant sätt att den obehöriga inte kan få tillgång till informationen. Kunden måste omedelbart meddela Finessewear om man kan misstänka att en obehörig känner till kundens lösenord.

Om Finessewear misstänker att kunden missbrukar sitt användarkonto eller inloggningsinformation eller på annat sätt bryter mot villkoren har Finessewear rätt att stänga av kunden. Finessewear har också rätt att tilldela kunden ny inloggningsinformation ..

1.4 LEVERANTID OCH MEDDELANDE

Leverans av varor som finns i lager sker inom en (1) till tre (3) arbetsdagar till partnerns leveranspunkter.
Tiden räknas från att Finessewear bekräftar beställningen skriftligen genom orderbekräftelsen. Vid fördröjning har kunden rätt att häva köpet. Återbetalningar kommer sedan att göras inom trettio (30) dagar från det att kunden meddelat beslutet om att annullera köpet. Under högsäsong (t.ex. svart-fredag, jultid eller vid realisering) kan leveranstiden vara något längre. Finessewear tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de anländer till Finessewear.

Paketen hämtas i första hand personligen med giltig identifikation och beställningsnummer. Om du vill hämta en annan persons paket visas båda deras ID. Kunden får alltid ett meddelande som visar var och när paket ska hämtas. Meddelandet skickas via e-post och, om kunden har angett ett mobilnummer, också via gratis SMS. Endast i undantagsfall skickas anmälan via vanlig post.

1.5 LEVERANSMETOD OCH FRAKTKOSTNADER

Finessewear levererar paket som har beställts via webbplatsen inom Sverige enligt följande:

1.5.1 LEVERANSPLATS ALTERNATIVT HEMPAKET

Kunden kan välja att få sin beställning skickad som ett paket till partners, till exempel Postnords paketagent. Tillämplig fraktkostnad som läggs till när som helst anges på webbplatsen. Om paketet går sönder vid leverans, ska paketet inte släppas. Istället kommer Finessewear att kontaktas via kundtjänst som tar hand om att skicka nya varor i första hand och kreditera kunden i andra hand.

När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet vanligtvis inte skickas till en partners paketagent (t.ex. Postnord). Istället kommer Finessewear att ordna frakt till kunden med partners hempaket, till exempel med Postnord. Exempel på produkter som skickas med hempaket är över 20 kg. Tillämplig fraktkostnad när som helst anges på webbplatsen. Det är viktigt att kunden anger ett korrekt telefonnummer där kunden nås under dagen och kvällen. Om Poståkeriet inte kommer i kontakt med kunden kommer meddelandet att skickas ut per post. Leverans sker i enlighet med partnerns leveranstid. Avvikelser för landsbygdens brevlinjer kan uppstå. Levererat paket kan inte lämnas vid dörren utan måste kontrolleras och tas emot.

Via webbplatsen är det möjligt för kunden i Sverige att begära en så kallad paketsökning, vilket innebär att kunden kan följa den beställda varornas resa från Finessewear hela vägen till vald leveransplats.

Kunden har rätt att lösa in paketet fjorton (14) dagar från det att meddelandet skickats via e-post och / eller om möjligt SMS. För alla paket som inte löses in förbehåller sig Finessewear rätten att debitera kunden en avgift som motsvarar kostnaderna för returfrakt, hantering och faktiska hanteringskostnader.

1.6BETALNING OCH GODKÄNNANDE AV VILLKOR

Kunder kan betala för sin beställning via Finessewears partner Klarna AB (”Klarna”), organisationsnummer 556858-0889 via Klarna och de alternativ som erbjuds där: fakturabetalning, delbetalning, kreditkortsbetalning och direktbetalning.

Klarnas Checkout (betaltjänst) presenterar viss information för kunden så snart kunden identifierats. Vilken information kunden behöver för att uppnå identifiering kan variera mellan olika inköp och kunder. Ingen kreditinformation tas någonsin direkt från Klarna Betaltjänst, men vid behov beroende på vilket betalningsalternativ kunden har valt. Kreditinformation som tas av Klarna påverkar inte kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditinformation om kunden, t.ex. banker. Kreditinformation som tas av Klarna påverkar inte kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditinformation om kunder, t.ex. bankman. Faktura är standardbetalningsalternativet, men Kunden kan naturligtvis fritt välja ett av de andra alternativen, såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. De alternativ som erbjuds kunden kan variera från tid till annan.

Fakturorna skickas ut via e-post i samband med att beställningen skickas från webbplatsen. Fakturan har ett förfallodatum på 14 dagar. Mottagandet av din betalning skickas i paketet och fungerar som inköpsbevis (kvitto).

Genom att ange eller begära information i Klarna Payment Service accepterar du dessa villkor och Klarna Payment Service-villkor och Klarnas användning av kundens personuppgifter i enlighet med Klarna Payment Service-villkor, se följande länk: Klarnas villkor.

För mer information om Klarna Payment Service, använd följande kontaktinformation: telefon 08-120 120 10, [email protected] eller på Klarnas webbplats. När du kontaktar Klarna används personnummer och kundnummer.

För betalning med MasterCard eller Visa-kort debiteras beloppet omedelbart från ditt konto.

1.7 SÄKERHET FÖR BETALNINGAR PÅ www.Finessewear.se

Det är viktigt för Finessewear att kunna erbjuda säkra betalningsalternativ. Därför använder Finessewear ett betalningssystem som utvecklats för att skydda kunden. Alla transaktioner som görs skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, vilket ger mycket god säkerhet. För att skydda kunden förbehåller sig Finessewear alltid rätten att kontrollera kortets giltighet, att det debiterbara inköpspriset finns och köparens adressinformation. För frågor om säkerhet eller betalningsmetoder är kunden välkommen att kontakta Finessewears kundtjänst.

1.8 RÄTT TILL ÅTGÄRD

Vid köp av varor på webbplatsen har kunden alltid en 14-dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att kunden har rätt att häva sitt köp genom att meddela Finessewear inom 14 dagar efter att kundens representant mottagit den beställda artikeln (återkallelsestiden).

Ångerrätten gäller inte följande typer av varor:

(a) varor med trasig försegling som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl (t.ex. underkläder, badkläder och liknande produkter).

I samband med en beställning av en produkt för vilken ångerrätten inte gäller får kunden tydlig information om detta i produktbeskrivningen. Om en vara har förseglats får kunden inte bryta förseglingen om han vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra upphör således när Kunden bryter förseglingen.

Om kunden vill annullera köpet måste kunden, innan ångerfristen löper ut, skicka ett tydligt och entydigt meddelande till Finessewear.se på det sätt som anges här. Kunden måste ange sitt namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och artikelns namn i meddelandet. Om ovanstående alternativ för anmälan inte vill användas av Kunden kan Kunden använda standardformuläret för att utöva den ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram (se följande länk: Uttagsformulär från Konsumentverket).

När kunden ångrar sitt köp ersätter Finessewear det belopp som kunden betalat för produkten inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella ytterligare leveranskostnader till följd av att kunden väljer en annan leveransmetod än den standardleverans som Finessewear erbjuder. När en del av en beställning returneras återbetalas inte leveranskostnaden. På det belopp som ska återbetalas har Finessewear rätt att dra av ett belopp som motsvarar avskrivningen av produkten jämfört med produktens ursprungliga värde, om och i den utsträckning en sådan avskrivning beror på att kunden har hanterat produkten till en större omfattning än nödvändigt för att bestämma dess egenskaper. eller funktion.

Finessewear återbetalar beloppet så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar från det datum finesswear mottog kundens meddelande om utövandet av ångerrätten. Finessewear kan dock vänta med återbetalningen tills finessewear har tagit emot produkten eller kunden har visat att produkten har returnerats. Återbetalningen kommer att göras till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inget annat har avtalats eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

1.8.1 PRINCIP FÖR ÅTERVÄNDNING I UTÖVANDE AV ÅTGÄRDSRÄTTEN

Vid utövandet av ångerrätten betalar kunden returfrakten och ansvarar för varornas skick efter att kunden har mottagit varorna och under returfrakten. Produkten måste skickas tillbaka inom 14 dagar från det att meddelandet om utövande av ångerrätten skickades till Finessewear.se. Finessewear rekommenderar att kunden vid retur via Postnord skickar varorna väl förpackade, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. För underkläder och badkläder måste förseglingen finnas kvar på produkten.

När du utnyttjar ångerrätten måste ett objekt skickas tillbaka till Finessewear enligt metoderna, instruktionerna och till den plats som anges på webbplatsen, du hittar information om detta här. Finessewear debiterar sedan en returfraktavgift i enlighet med vad som då och då anges på webbplatsen, vilket efteråt regleras i enlighet med vad som anges ovan. När han återvänder till webbplatsen måste kunden beställa en returbiljett genom att kontakta Finessewears kundtjänst. Retursedel och returadressetikett skickas per brev till kunden. Returetiketten är förbetald och beloppet dras av från din återbetalning.

Fyll i returblanketten som bifogas brevet. Ange alltid anledningen till retur. Returadressetiketten är förbetald. Kunden måste alltid använda denna returadressetikett. Returadressetiketten innehåller all information som behövs för att returen ska vara korrekt. Returer via Postnord ska göras i originalförpackning. Instruktionerna på returblanketten måste följas och anledningen till returen anges. Finessewear ersätter aldrig returfraktkostnader på annat sätt. Kunden bär transportrisken enligt vad som anges ovan ..

1.9 ÖPPET KÖP

Förutom den lagstadgade ångerrätten enligt avsnitt 1.8 erbjuder Finessewear också, som en extra säkerhet, 30 dagars öppet köp i enlighet med villkoren i dessa Allmänna villkor för att ta hand om dig som Kund om du ångrar Det. Finessewear erbjuder 30 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag kunden mottog varorna / varorna.

Öppet köp gäller inte för följande varor:

(a)varor som har tillverkats i enlighet med kundens instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att öppet köp inte gäller produkter med personligt tryck, produkter som säljs via Team-shop där namn- och / eller nummerutskrift eller andra liknande specialtillägg anges, produkter med personlig broderi eller för skidor där bindning är inpassad,

(b) Öppet köp gäller inte presentkort och föremål som köpts med rabattkupong

När kunden använder ett öppet köp återbetalar Finessewear det belopp som kunden betalade för produkten inklusive leveranskostnader. När en del av en beställning returneras återbetalas inte leveranskostnaden. Finessewear återbetalar beloppet så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar från det datum Finessewear mottog den returnerade produkten om Kunden har returnerat produkten via Postnord. Återbetalningen kommer sedan att göras till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde vid köpet, förutsatt att inget annat har avtalats eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

1.9.1 PRINCIP FÖR ÅTERVÄNDNING I ÖPPET KÖP

Vid öppet köp betalar kunden returfrakten och ansvarar för varornas skick efter att kunden har mottagit varorna och under returfrakten. Produkten måste skickas eller returneras inom 30 dagar från den dag kunden mottog produkten / produkterna. Finessewear rekommenderar att kunden vid retur via Postnord skickar varorna väl förpackade, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. För underkläder och badkläder måste därför förseglingen förbli på produkten. Returer ska göras med retursedel och endast returetiketten, vi skickar dig bara via post. Fyll i returret med returkoden som anger anledningen till din retur. Lägg sedan anteckningen i ditt paket tillsammans med de produkter du vill returnera.

I händelse av ett öppet köp kan en vara skickas tillbaka till Finessewear enligt metoderna, instruktionerna och till den plats som anges på webbplatsen. När han återvänder till webbplatsen måste kunden beställa en returbiljett genom att kontakta Finessewears kundtjänst. Retursedel och returadressetikett skickas per brev till kunden.

Fyll i returblanketten som bifogas brevet. Ange alltid anledningen till retur. Returadressetiketten är förbetald. Kunden måste alltid använda denna returadressetikett. Returadressetiketten innehåller all information som behövs för att returen ska vara korrekt. Returer via Postnord ska göras i originalförpackning. Instruktionerna på returblanketten måste följas och anledningen till returen anges. Returetiketten är förbetald och beloppet dras av från din återbetalning.Finessewear ersätter aldrig returfraktkostnader på annat sätt. Kunden bär transportrisken i enlighet med vad som anges ovan.

OBS: Vi samlar inte in registrerade brev eller paket som skickas kontant vid leverans om du väljer att skicka din retur på annat sätt än med den förbetalda returetiketten.

Du kan bara returnera en beställning individuellt. Glöm inte att lägga din returbiljett i paketet! Utan retursedel kan vi inte göra en återbetalning. Om vi ​​inte får information från dig inom 30 dagar efter mottagandet av en retur utan returkupong kommer vi att kasta produkten.

1.10 BYTE

Kunden har rätt att ändra den beställda artikeln inom 14 dagar efter att artikeln har mottagits av kunden. Produkten måste returneras välförpackad, i gott skick, med etiketter kvar på produkten och i originalförpackningen. . Det är viktigt att alla etiketter och eventuellt plast finns kvar på plagget.

Rätt till byte gäller inte för följande varor:

(a)varor som har tillverkats i enlighet med kundens instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel. Detta innebär bland annat att bytesrätten inte gäller produkter med personlig tryckning, produkter som säljs via Team-shop där namn- och / eller nummerutskrift eller andra liknande specialtillägg anges, produkter med personlig broderi eller för skidor där bindning är monterad; eller

1.11 KLAGOR

Finessewear garanterar att varje sändning granskas innan den skickas till kunden. Om produkten ändå går sönder eller är felaktig när den anländer till kunden kan produkten klagas. Det enklaste sättet för en kund att klaga på en produkt är att kontakta kundtjänst.

Kunder som vill göra ett giltigt fel i den beställda produkten måste kontakta Finessewear så snart som möjligt efter det att felet upptäcktes. Klagomål som görs inom två månader efter att kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats in i tid. Kunden har 3 års rätt att klaga på varor som köpts på webbplatsen.

Vid klagomål följer Finessewear Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer och rekommendationer. Mer information finns på Konsumentverkets webbplats›

1.12 ÅLDERSGRÄNS

Enligt svensk lag behandlar Finessewear inte kontantköp för personer under 16 år och kreditköp för personer under 18 år. Konsumenter under 18 år måste ha föräldrarnas godkännande.

1.13 PERSONLIG INFORMATION

Finessewear ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som kunden lämnar till vår webbplats. Kundens information används för att göra det möjligt för Finessewear att fullgöra sina skyldigheter gentemot kunden, såsom att ge kunden god service, olika marknadsföringsaktiviteter som att skicka ut nya kataloger / broschyrer och erbjudanden som är anpassade för kunden. För att uppnå detta kan kundens information behöva samordnas med andra register och lämnas till andra företag inom Finessewear-koncernen och till Finessewears partners och leverantörer, i vissa fall även utanför EES-området. Finessewear dokumenterar också den kommunikation de har med kunden i de fall kunden gör ett klagomål för att tillhandahålla den service som kunden förväntar sig av Finessewear.

According to the Personal Data Act, the Customer has the right to request information about the personal data processed about the Customer at Finessewear free of charge once per calendar year, regardless of how it was collected. If a Customer wants such information, a signed request must be submitted to Finessewear. Begäran måste göras skriftligt och kan inte skickas via e-post. Om personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har kunden rätt att begära att uppgifterna korrigeras, blockeras eller raderas.

1.14 RESERVATION

Vi förbehåller oss rätten till händelser som kan orsaka eventuell slutlig försäljning, lagerskillnader, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Dessutom förbehåller vi oss rätten att göra några fel i bilden, texten och / eller prismarkeringen.

I händelse av felaktig prismärkning på kläder i din leverans är det pris som du köpte varan vid köpet (se leveransbekräftelse / kvitto) det pris som gäller för köpet.

1.15 VARNING

Vid force majeure skjuts våra skyldigheter upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, sjukdom hos personal, transportstörningar, import / exportförbud, oavsett om detta sker hos oss som företag eller hos våra leverantörer / partners. Om force majeure råder i mer än två månader har kunden såväl som vi rätt att säga upp avtalet utan skyldighet att betala skadestånd

1.16 FÖRETAGSINFORMATION

Viatech AB, organisationsnummer 556858-0889 är registrerat i Sverige, 42252 Göteborg. Verksamheten är partihandel med skönhetsvaror samt grossisthandel med kläder och skor.