Återbetalning- och returpolicy

A
A

Översikt

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Övriga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare engångsartiklar:

Presentkort
Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
Vissa hälso- och hygienartiklar

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:

Bok med tydliga tecken på användning
CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.
Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans
Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på [email protected]

Försäljningsartiklar

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Utbyten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på {email address} och skicka din vara till: {physical address}.

Frakt & Retur

För att returnera din produkt bör du posta produkten till: {physical address}.

Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en överlåtbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Behövs hjälp?

Kontakta oss på [email protected] för frågor relaterade till återbetalningar och returer

 


KLAGOMÅL

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt lag. Om du har fått en felaktig eller defekt vara, gäller även transportskada, du som kund uppmanas att omedelbart klaga på varan. 2 månader från det att du upptäckt skadan anses vara skälig tid för att kräva skada/fel. Du kan klaga på din vara i butik eller genom att skicka tillbaka varan till vårt lager:

Vid reklamation till vårt lager ber vi dig kontakta kundtjänst för att få bästa service i frågan. Det är alltid fri returfrakt för godkända reklamationer. Ditt paket innehåller en följesedel, returfraktsedel och en retursedel som ska användas vid reklamation.

När den reklamerade produkten har returnerats och besiktigats kommer du som kund att få ersättning i enlighet med gällande konsumentskyddslag. Finessewear förbehåller sig rätten att avslå ett reklamation om produkten inte visar sig vara defekt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi följer den allmänna klagomålsnämndens rekommendationer.

”Som konsument kan du även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning, som du kan komma åt här https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage ” .

Reklamation – Om det finns ett fel i en produkt
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen. Det innebär att du antingen kan få en felaktig produkt reparerad, ersatt, återbetald eller prisavdrag beroende på den faktiska situationen. Det krävs givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan företeelse som orsakat skadan.


Du måste kontakta oss i ”rimlig tid”
Du ska reklamera inom ”skälig tid” efter att du upptäckt ett fel i produkten. Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet upptäckts. Du kan klaga genom att kontakta oss via mail till [email protected] eller per telefon på co

kontakta oss sida.
För att vi ska kunna bedöma ditt klagomål kommer vi att be dig om följande:


1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten uppstod. Observera dock att du bör kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten.


2. Som dokumentation av defekten, skicka 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten ska vara tydligt synlig på minst en av bilderna. Se dessutom till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån (vid skor ska det finnas en bild på sulan).


3. Skicka bilderna via mail till [email protected]


4. Notera även vilket ordernummer produkten hade – eller skicka med kopia av orderbekräftelsen/kvittot


5. När vi har tagit emot dina bilder kommer vi att behandla ditt klagomål så snart som möjligt.


Om du måste returnera produkt(er) i samband med reklamation, skickar Finessewear dig en förbetald returetikett som ska användas. Läs returstruktursidan för mer information.


I händelse av ett berättigat klagomål kommer vi att ersätta rimliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad kommer vi givetvis att ersätta dina rimliga fraktkostnader för att skicka tillbaka produkten till oss. Om reklamationen inte är berättigad kommer du att stå för alla fraktkostnader, inklusive våra kostnader för att skicka tillbaka produkten till dig efter inspektion.


Tänk på att produkten alltid ska skickas ordentligt packad och att du får ett kvitto på försändelsen. Du ansvarar för paketet/produkterna tills vi tar emot det/dem. Spara postkvittot och information om fraktkostnader och eventuella spårningsnummer.


NOTERA! För att returnera paket måste du bara använda returfraktetiketten som vi skickar till din adress och du bör följa strukturen för retursteg som vi angav på sidan Retur och byte.


*Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav eller liknande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

finesewear
Main Menu x
X